Förutsättningar
Här kan du som företag eller förening registrera vandringsleder, besöksmål, aktiviteter och upplevelser för publicering på kommunens digitala upplevelsekarta på bergsliv.se.
Genom att registrera era aktiviteter ökar synligheten av utbudet som finns i kommunen för de som bor här och dom som besöker oss. Era aktiviteter blir lättillgängliga och gör det möjligt för fler att hitta till er.
Du måste göra en registrering för varje aktivitet du vill visa. Om du har många aktiviteter att registrera så kan du kontakta oss via e-post: upplevelsekartan@berg.se så kan vi lösa det via ett formulär istället.
Uppgifter att ha tillhands
Du behöver följande för att kunna genomföra en ansökan.
- E-legitimation för sökande (BankID, mobilt BankID eller Telia/Nordea)
Information om den aktivitet du vill registrera:
- Typ av aktivitet
- Namn
- Plats
- Eventuell hemsida
- Startpunkt
- Avstånd från parkering
- Koordinater (SWEREF 99 14 15) för plats
- GPX-fil för leder samt vilken typ av mätmetod ni använt (GPS, klocka etc)
- Kort beskrivning av aktiviteten
- Ansvarig organisation
Vad händer sedan
Anmälan tas emot av kommunens handläggare och behandlas i den ordning de kommer in.
Vi kan komma att begära in kompletteringar eller förtydliganden från dig som lämnat uppgifterna.
Den information du har lämnat kommer att läggas upp på kommunens upplevelsekarta.