Har du haft uppdrag som frivillig inom POSOM begär du ersättning här.
Uppgifter att ha tillhands
E-legitimation för sökande (BankID, mobilt BankID eller Telia/Nordea)
Vad händer sedan
Ansvarig för POSOM hanterar ditt ärende och du får sedan meddelande via Mina sidor om begärd ersättning har godkänts eller inte.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
Namn
Adress
E-postadress
Personnummer
Telefonnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
För evigt
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till kommunen (se kontaktuppgifter Personuppgiftsansvarig).
Du kan också vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.