Anmälan upphörande av tobakstillstånd
Om du inte längre använder ditt tobaksförsäljningstillstånd, t ex för att du sålt eller lagt ner din verksamhet, ska det återkallas enligt lagen om tobak och liknande produkter 7 kap 10 §. Anmälan gör du här.
E-tjänst för anmälan om upphörande av tobaksförsäljning
Uppgifter att ha tillhands
- Uppgifter om innehavare, försäljningsställe
Vad händer sedan
Ansökan tas emot av kommunens handläggare och behandlas i den ordning de kommer in.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- För evigt
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till kommunen (se kontaktuppgifter Personuppgiftsansvarig).
Du kan också vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Berg- och Härjedalens miljö- och byggnämnd
dataskyddsombud@berg.se
Miljö- och byggavdelningen
mob@berg.se
0687 - 161 00
www.berg.se
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Tillståndshavare
- Försäljningsställe
- Upphörande
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in