Beställning lunchlåda för elever i gymnasiet
Den här tjänsten kräver inloggningFörutsättningar
Matbeställningen gäller för dig som är gymnasieelev och som är folkbokförd i Bergs kommun och vanligtvis studerar på annan ort.
Här beställer du om du vill hämta lunch på någon av våra valbara skolkök i e-tjänsten, under perioden då distansundervisning ersätter den ordinarie undervisningen.
Den mat som erbjuds är enligt Bergs kommuns matsedel med en dags förskjutning. Du hittar matsedeln här.
Har du specialkost så anger du det i tjänsten och intyg erfordras.
Lådorna beställes två dagar innan och maten man vill hämta på måndag måste beställas på fredagen innan.
Lunchlådan(or) hämtas i skolköket (om inte annat meddelats) på den ort du valt mellan kl. 08.00 - 10.00.
Observera att du måste hämta maten varje dag.
Vi jobbar ständigt med att minska matsvinnet i våra verksamheter, så tänk gärna på att bara beställa lunchlådor om du vet att du kommer att äta upp dem!
Det är också viktigt att du meddelar snarast om någon förändring sker, t. ex inte kan hämta eller att du vill ha mindre antal lunchlådor.
Detta gör du genom att kontakta handläggaren direkt på telefonnummer: 0687-164 09.
Uppgifter att ha tillhands
Du behöver följande för att kunna genomföra en ansökan.
- E-legitimation för sökande (BankID, mobilt BankID eller Telia/Nordea)
Vad händer sedan
Beställningen tas emot av kommunens handläggare och du blir eventuellt kontaktad om frågor uppstår.
Mina sidor
På "Mina sidor" kan du hantera dina kontaktuppgifter, följa dina ärenden, skicka och ta emot meddelande från din handläggare.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Berättigat intresse för behandlingen väger tyngre än den registrerades intresse av skydd mot kränkning av den personliga integriteten.
Lagringstid
- Till dess inaktualitet inträder
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till kommunen (se kontaktuppgifter Personuppgiftsansvarig).
Du kan också vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
bergs.kommun@berg.se
Bergs kommun
bergs.kommun@berg.se
0687-161 00
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Folkbokförd i Bergs kommun
- Så här skaffar du e-legitimation (Skatteverket)