Beställning lunchlåda för elever i gymnasiet

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Förutsättningar

Matbeställningen gäller för dig som är gymnasieelev och som är folkbokförd i Bergs kommun och vanligtvis studerar på annan ort.
Här beställer du om du vill hämta lunch på någon av våra valbara skolkök i e-tjänsten, under perioden då distansundervisning ersätter den ordinarie undervisningen.

Den mat som erbjuds är enligt Bergs kommuns matsedel med en dags förskjutning. Du hittar matsedeln här.
Har du specialkost så anger du det i tjänsten och intyg erfordras.

Lådorna beställes två dagar innan och maten man vill hämta på måndag måste beställas på fredagen innan.

Lunchlådan(or) hämtas i skolköket (om inte annat meddelats) på den ort du valt mellan kl. 08.00 - 10.00. 

Observera att du måste hämta maten varje dag.

Vi jobbar ständigt med att minska matsvinnet i våra verksamheter, så tänk gärna på att bara beställa lunchlådor om du vet att du kommer att äta upp dem!
Det är också viktigt att du meddelar snarast om någon förändring sker, t. ex inte kan hämta eller att du vill ha mindre antal lunchlådor.
Detta gör du genom att kontakta handläggaren direkt på telefonnummer: 0687-164 09.

Uppgifter att ha tillhands

Du behöver följande för att kunna genomföra en ansökan.

  • E-legitimation för sökande (BankID, mobilt BankID eller Telia/Nordea)

Vad händer sedan

Beställningen tas emot av kommunens handläggare och du blir eventuellt kontaktad om frågor uppstår.

Mina sidor

På "Mina sidor" kan du hantera dina kontaktuppgifter, följa dina ärenden, skicka och ta emot meddelande från din handläggare.

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa